Billy Idol – Billy »Fucking« Idol

Billy Idol

Ljubljana / Hala Tivoli
24. 6. 2014

Točno po štirih letih se je po očitno spretnem lobiranju, prizadevanju ali sreči organizatorja glede dneva in mesta snidenja v skoraj polno veliko dvorano Hale Tivoli oglasil legendarni Billy Idol. Brez predvozačev, kar se je v bistvu izkazalo za čisto v redu potezo, je napetost malo po pol deveti uri s prihodom dveh osebkov z večno legendarnimi standardnimi frizurami začela stopničasto naraščati. Od uvodnega novega komada s še neizdanega novega albuma Kings & Queens of the Underground, preko dveh hitov (Cradle of Love, Dancing With Myself ) do prvega klimaksa koncerta: Flesh for Fantasy! Ja, mimogrede: pozornemu obiskovalcu verjetno ni ušlo, da se koncert marsikje rahlo prikrito reklamira tudi kot Billy Idol with Steve Stevens. Flesh! Brez njega Billy zanesljivo ne bi bil Billy, kaj šele Idol.

Prvo orgazmiranje dvorane je že skoraj 59. letni obrtnik izkoristil za predstavitev še dveh novih, rahlo mehkejših komadov in preskočil na neizogibno srečanje z začetkom svoje kariere. Komadi Generation X, punk rock benda, v katerem je Billy pred samostojno kariero med drugimi igral tudi s člani skupin Sex Pistols in The Clash, tvorijo skoraj tretjino njegovega predstavljenega repertoarja. Billy svoje zgodovine ne prikriva, temveč jo nemilosrdno razgalja. Takšna je tudi njegova scena: klasični rock stage s preprosto, a učinkovito uporabljeno razsvetljavo. Kot da se nahajamo nekje 20 do 25 let nazaj ali pa celo debelo v neo-osemdesetih in še vedno pričakujemo tisti dve nepozabni potezi s Thomy’s Pop Showa. Še ozvočenje na odru namesto sedanjih podnebnih miniatur, katere marsikdaj celo dobijo dvoboj z akustiko Hale Tivoli ali pa vsaj odigrajo remi. Tokrat je bilo nekako vmes med prej zapisanima stanjema.

Ja, če nimaš pomoči vizualizacije 21. stoletja, ti pomagajo aranžmaji redno igranih starih hitov. Tu Billy and Co. blestijo! Eyes Without a Face in L.A. Woman, orgazmiranje publike in car izkoristi svojega oprodo za počitek. Steve Stevens prezentira svoj tip kitarskega sola, v katerega vključi akustično kitaro in kitarske sintetizatorje. Interesantno, ne predolgo, nič kaj kitaristično-egoistično in zelo zanimivo za kitarista, kateri sicer uspe izdati solo ploščo na vsakih deset let – se izplača preveriti – sicer pa se Steve Stevens hitrostno vrača nazaj v Slovenijo, že v roku treh tednov se bo pojavil na prireditvi Pivo in Cvetje v Laškem.

Billy Idol se vrne nazaj, bend pritisne na gas in nam postreže še z dvema komadoma Generation X, odlično izvedbo Blue Highway in končno orgazmiranje v rednem delu z Rebel Yell. Po vsem ponujenem sledi še sedaj že očitno standardni dodatek s predstavitvijo, kako se naredi in izjemno aranžira hit (White Wedding), dvigne publiko do končnega vrhunca in jo s priredbo (Mony Mony) popelje do bridkega, a sladkega finala.

Če bi odigral še vsaj štiri manjkajoče hite osemdesetih (Hot in the City, Catch My Fall, To Be a Lover, Don’t Need a Gun) ter še minimalno priznal svoja devetdeseta (Shock to the System, Speed), bi lahko govorili tudi o popolnem dve urnem koncertu rokerske legende, tako pa je Billy odigral koncert bolj po pisanih učbenikih Show Businessa. Glede na njegovo nastopanje, poziranje, preoblačenje in gibanje na odru z načrtnim ohranjanjem energije je to nekako tudi to, kar realno še zmore, kar smatra, da publika prenese in ji je očitno to tudi dovolj, da zadovoljna odhaja in se vrača. Obljuba o vrnitvi že prihodnje leto odzvanja v ušesih. »…Nice Day to Start Again«! Idol osemdesetih.

Tekst: Mick der X-Al-San
Foto: Miha Dolenc

 

 

Setlista:

  1. Postcards from the Past (nov komad)
  2. Cradle of Love
  3. Dancing with Myself
  4. Flesh for Fantasy
  5. Love and Glory (nov komad)
  6. One Breath Away (nov komad)
  7. Ready Steady Go
  8. Sweet Sixteen
  9. Whiskey And Pills (nov komad)
  10. Eyes Without a Face
  11. L.A. Woman
  12. Steve Stevens – Guitar Solo
  13. King Rocker
  14. Love Like Fire
  15. Blue Highway
  16. Rebel Yell

Dodatek:

  1. White Wedding
  2. Mony Mony

 

Povezani članki:

Značke: