Guča na Krasu v pomladanski obleki

Guča na Krasu

Italija / Kras / Briščki
15. 3. 2014

Na letošnjo zimsko, pravzaprav bi bilo bolj primerno reči pomladansko, edicijo Guče na Krasu (oz. Guča sul Carso) je, predvsem iz Facebooka – lokalci so se namreč pritoževali, da skoraj ni bilo druge reklame – vabil v prvi vrsti Shantel in za njim italijanski ljubljenci Municipale Balcanica skupaj z Royem Pacijem.

Vrata »dvorane Šotor« so se odprla ob 20h in počasi se je polnilo prizorišče ob podpori tržaškega Balkan Beat DJ Stonerja. Temperaturo pod odrom je dvigoval še Orkester Elvisa Bajramoviča, stalnica kraške Guče. Trubači so med publiko odigrali (stalen) repertoar zimzelenčkov, kot so Mesečina, Buba Mare … Šotor se je zapolnil in na oder so stopili trobentač Roy in Municipale Balcanica. Zasedba z udarno sekcijo aerofonov, od katerih je izstopal gost na trobenti, sicer dobro poznan na italijanski glasbeni sceni. Igrali so predvsem avtorske komade, vmes pa se je zgodila celo priredba od Skatalites. Skupina je večinsko občinstvo navdušila, spodaj podpisani pa so se na trenutke zdeli malce prazni, celo enolični in s premalo energije. Še najbolj so zažareli ob starih hitih. A težko bi jim očitali, da niso naredili žura. Bili so komunikativni in še vedno dovolj energični, da je šotor poskakoval. Balkanska občina ostaja še naprej ljubljenka svojih so-državljanov, po komentarjih in opažanju pa bi rekla, da so jim nekateri drugi očitali preveč »italijanskosti« v tem, kar naj bi bilo balkansko.

Naslednji je na oder stopil sam Shantel. Sam v dveh pomenih. Najprej sam Shantel, kot zvezda večera in sam kot nekdo brez spremljevalne zasedbe. Na presenečenje marsikaterega obiskovalca ni nastopil v družbi odličnih Bucovine kluba. Res je, da nikjer ni bilo napisano, da bo le DJ set, resnici na ljubo pa tudi ni pisalo, da nastopajo Shantel in Bucovina Club, kar ponavadi izpostavijo. Shantel se je v svojem nastopu osredotočil predvsem na albuma Bucovina Club in Disko Partizani, naslovno skladbo slednjega smo bili deležni večkrat, pa tudi sicer je mešal različne skladbe (pre)večkrat. Žal mi je, da ni poprijel še za kakšen inštrument, kar smo v preteklosti že videli. Prijel je le za mikrofon in še to je pel prek posnetega vokala. Kljub tej rahli – lahko bi rekli – nepripravljenosti je bil Shantel, verjetno predvsem zaradi rojstnega dneva, ki ga je oni dan praznoval, vedro razpoložen. Poleg standardne vodke, ki jo ponavadi pošlje v občinstvo, smo bili tokrat deležni še penine. V svojem stilu je vabil ljudstvo plesat na oder, a varnostniki niso bili tako praznično razposajeni in stalno razganjali ljudi z odra. Gor, dol, gor, dol … To je vsekakor izven mojih dojemanj, ampak varnost je v teh terorističnih časih seveda na prvem mestu.

Po Shantelu je mešalko prevzel Stoner. Imel je lahko nalogo, publika je bila razgreta in razigrana, a jo je izpeljal precej povprečno. Žur se je sicer nadaljeval, slišali pa nismo prav nobenega presežka.

Kljub pripombam je projekt Guče na Krasu vreden obiska. Poleg veselih trubaških ritmov, se boste naužili novih obrazov, končno videli še kakšne druge varnostnike, spili kozarec (ali dva) terana in zadihali sveži kraški zrak. Naslednjič se ima zgoditi na začetku poletja v tridnevni izvedbi.

Tekst: Tjaša Janovljak
Video: Ines Kočar

Povezani članki: