Jack Johnson – From Here To Now To You

Jack Johnson – From Here To Now To You

2013, Bushfire Records, Republic Records / Universal Music Slovenia

Hitro pomikajoči se svet nas lahko zelo hitro ‘napolni’ z nepotrebnimi informacijami. In te ohromi. Izmuči. Celo naredi apatičnega. Dajmo roko na srce in si priznajmo, tudi glasba poseduje to zmožnosti, da nas spravi v obup, poglobi čustvene tegobe, skratka pritisne na ‘negativne’ gumbke. Ker pa ima vso hudo na tem svetu svoj protipol, je tako tudi z zmožnostjo glasbe. Ne rabimo akademikov, pa lahko vsak pri sebi najde tisto čarobno pesem ali celo izvajalca, ki ga potegne tudi iz živega peska vsega slabega. Ne moremo trditi z največjo gotovostjo, lahko pa vsaj z veliko verjetnostjo, da havajski folk/pop glasbenik Jack Johnson spada v ta slednji model.

Surfer, z diplomo iz filma in glasbene produkcije, si ni želel glasbene kariere tega tipa. A jo uspešno in z nič kaj pretresljivimi izhodi iz svoje zvočne podobe uspešno ohranja že od prvega albuma (Brushfire Fairytales, 2001). Ja, to je tisti simpatičen moški s kitaro v roki, ki se sprašuje, kje so še dobri ljudje (Good People). Prepeva simpatične ljubezensko nabite stihe (Banana Pancakes, Better Together), se bori za svojo pozicijo v intimnem odnosu med dvema (Sitting, Waiting, Wishing), opominja na čisto vsakdanje zdravorazumske resnice (You And Your Heart) in vse to počne z ‘vse je ok’ nasmeškom na obrazu. Ob pomoči svoje ekipe (žena Kim, producentska brata Mallay) je posnel tudi več surferskeih dokumentarcev, v svoj življenjepis pa lahko pripiše še ustvarjanje filmske glasbe (Sing-A-Longs and Lullabies for the film Curious George, 2006). Šesti album From Here To Now To You nadaljuje osrednjo zgodbo vseh svojih predhodnikov. Je preprost, poslušljiv album z bolj kot ne veselimi ‘zaguncaj se in uživaj’ melodijami.

Recept torej uspeva že v šesto. Jack Johnson za kitaro ali kakšnim podobnih folk brenkalom in vokalom v domačem Mango Tree Studio (Havaji) in v planetu prijaznem solarnem Plastic Plant studiu sicer ni dovolj. Že res, da večino pesmi in aranžmajev spiše sam. A ustaljena glasbena druščina, ki pričara havajsko sprostitev, se sestavi šele z Adam Topolom na raznovrstnih tolkalih, Merlom Podlewskim na basu in Zack Gillom kot pianistom, ki poprime tudi za vse ostalo, kar zapolni melodije. Nad nastajanjem enainštiridesetih minut je ponovno bdel Mario Caldato Jr. Ter jih zvočno obdelal v družbi z Robertom Carranzo.

Z I Go You, prvim singlom albuma, dobimo vse zgoraj omenjeno: akustičen zvok, Johnsonov pomirjajoč vokal, brezskrbno žvižganje. Svojevrstna oda ljubezni, ki te preseli v sceno Dirty Dancing filma, zapolnjeno s swing mladino in havajskimi lepotami Never fade, ni edina tega tipa. Akustična You Remind Me of You je prav tako prisrčna oda, tokrat izpoved ljubezni starša do otroka. Ni sicer vsaka pesem albuma bonbončkasta in posuta z mrvicami. Z rock aranžmaji Washing Dishes, Shot Reverse Shot, Radiate (pri slednji si avtorske pravice delijo vsi štirje člani) poskrbijo za vnos aktivne energije v poslušalca in spodbudno popestritev albuma. Tretji pol so As I Was Saying, Ones and Zeros, Change, kjer gostuje Ben Harper, ter zadnja pesem Home z bolj otožnimi melodijami in besedilom, ki se te zaradi vseživljenjskosti zlahka dotakne. Ob koncu poslušalec dobil tisto, kar se od Jack Johnsona pričakuje: sprostitev. Ker je to sicer iztržimo iz skoraj vsakega njegovega albuma (izjemo lahko predstavljala četrti Sleep Through The Static, 2008) se vprašaš po dodatni vrednosti albuma. Mogoče je preprosto v tem, da za dozo sprostitve ne rabiš še dvestopetinosemdesetič zavrteti tretjega albuma, temveč imaš pri roki nov material istega bistva.

Vesna Zagoršćak

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.