White Lies – Big TV

White Lies - Big TV

2013, Harvest / Universal Music Slovenia

Po močno zvenečem ter uspešnem prvencu To Lose My Life ter naslednjem albumu Ritual, kjer se je z inštrumenti prepletala ljubezenska tematika, je londonski trio White Lies izdal povsem drugačno zgodbo. Tretji album Big TV, ki je izšel avgusta in zasedel četrto mesto na britanski lestvici UK Albums Chart, je album, ki se od drugih dveh razlikuje po svoji melodičnosti in energičnosti. Basist skupine Charles Cave je za Digital Spy (britanska hiša razprav) povedal: »Razvil sem okus za pisanje vokalnih melodij z inštrumenti. Prva dva albuma sta bila napisana z ustvarjanjem glasbe – imel sem pripravljeno besedilo, ki smo jo nekako prisilili v neko vrsto melodije. To  kar smo naredili, zdaj je veliko bolj tehnično. In tako običajno profesionalni tekstopisci ali ljudje, ki pišejo mjuzikle, tudi delajo. Težijo k bolj harmoničnemu pristopu.« In če primerjamo vse tri albume skupaj, razumemo, kaj je Cave hotel povedati.

Big TV  je preplet odločnosti, sintetizatorstva in elektro retro podlage. Rdečo nit vintage pop melodij vleče pevec Harry McVeigh, ki s svojim hladnim vokalom doda skladbam globljo strast in pomen. Še posebej to opazimo pri skladbi Getting Even, kjer v določeni minuti vstopi kitara s svojim izkrivljenim zvokom in skupaj z glavno temo skladbe pričara erotičnost harmonije. Pri skladbah opazimo naklonjenost skupine do post punka 80-ih let. Člani skupine so težko šli mimo post-punkovskih beatov, sugestivnih kitarskih linij, chilly klaviaturskih vložkov ter specifičnega baritonskega vokala Harryja McVeigha. Na albumu je nekaj emocionalno evforičnih skladb, med katerimi je balada Change najbolj čutna. Uvod se prične s klavirjem, ki odmeva skozi celotno skladbo in skupaj z znanstveno-fantastičnimi vložki zvoka  70ih let doda skladbi  dušo. Romantična skladba First Time Caller je, lahko rečemo, zgodba zase. Orkestralno obarvana melodija, kateri se odlično poda bariton, je lahka za poslušanje. Globino ji dodajo nepogrešljivi elektronski vzorci. Prvi singel z albuma There Goes Our Love Again je že prejel veliko pozitivnih odzivov. Singel in tudi videospot, kjer ves čas poplesujejo, s svojo impulzivnostjo poženeta človeka na noge. Skladba ima učinek nečesa, kar … kar naprej poslušaš in ti je takoj dostopno.

Čeprav manjša množica ljudi White Lies primerja z Depeche Mode, A-Ha, Editors, Joy Division in še s kakšno skupino, imajo Charles Cave, Harry McVeigh in Jack Lawrence-Brown svojo dušo in svoj svet, v katerem puščajo sledove preteklosti, sedanjosti in prihodnosti, ki je še najbolj opazna v tekočem albumu. Naslov albuma Big TV izhaja iz zgodbe o punci, ki zapusti svoj predmestje in se preseli v večje mesto z željo po modernem svetu, modernem uspehu. Prispodoba za t. i. moderen svet naj bi bila velika televizija (Big TV), ki jo imajo več ali manj vsi, pa najsi imajo še tako majhno stanovanje, prostor za Veliko televizijo bo vedno pripravljen. Tako je to razložil Charles Cave.

Britanska skupina je s svojim tretjim, edinstvenim albumom dokazala, da raste in se premika v smer, ki je drugačna od ostalih. Album se znatno razlikuje od vsega, kar so White Lies naredili do zdaj. A še vedno v skladbah odmeva zvok, za katerim se londonski trio težko skrije.

Klaudija Jaketič

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.
Značke: ,