Taylor Swift – Red

Taylor Swift – Red

2012, Big Machine / Universal Music Slovenia

Majice, brisače, zvezke in še mnogo drugih promocijsko-prodajnih izdelkov Taylor Swift bi videli na policah raznih, predvsem na žensko populacijo usmerjenih trgovin, če bi imeli priložnost obiskati Združene države Amerike. Videli bi jo tudi na kakšni reklami  Cover Girl ali Sony-ja. Taylor Swift je pri 23 letih blagovna znamka in podoba brezmadežnega vse ameriškega dekleta, ki se je lani s 57 milijoni dolarjev prihodka uvrstila tik za Britney Spears, na drugo mesto po zaslužkih med ženskami v glasbeni industriji.

Njena dosedanja glasbena pot je idilična. Nadarjenost in željo za glasbeno ustvarjenje je odkrila že pred 10. letom starosti, se naučila igrati kitaro, začela pisati besedila in kaj kmalu začela tudi nastopati, na začetku z izvajanjem priredb Shanie Twain in Dixie Chicks. Starša sta opazila njeno željo po ustvarjanju kantri glasbe in družina se je kaj kmalu preselila v predmestje Nashvilla, kjer so jo na enem izmed nastopov opazili v novonastali založbi in z njo podpisali pogodbo. Leta 2006 je tako izšel njen prvi singel Tim McGraw in prvenec Taylor Swift, s katerim je v kantri glasbeni zvrsti zaslovela dobesedno čez noč, kot najmlajša in nadarjena zvezda pri komaj 16 letih. Albuma Fearless (2008) in Speak Now (2010) sta njeno prepoznavnost razširila tudi na druge glasbene zvrsti, čeprav se je še vedno pretežno gibala v sodobnih ameriških kantri krogih.

Če so se že pred izdajo zadnje plošče Red mnogi hecali, da ima Taylor Swift s kantri glasbo skupno le to, da prihaja s podeželja, se je z rdečo ploščo, z izjemo nekaj pesmi (All To Well, Treacherous) od nje dejansko odmaknila in zaplavala pretežno v pop vode, pomešane z drugimi glasbenimi zvrstmi od RnB (I Knew You Were Trouble) do umirjenih rockovskih ritmov v duetu s pevcem skupine Snow Patrol Garyem Lightbodyem (The Last Time). Šestnajst pesmi na plošči je ustvarjalo sedem producentskih skupin na večih različnih lokacijah, kar se na plošči stilno in zvokovno čuti. A albumu vendarle narekuje predvsem pop ritem, na katerega se naslanjajo tudi medijsko  najbolj prepoznavne pesmi: We Are Never Ever Gettting Back Together, I Knew You Were Trouble in 22. Pod taktirko producenta Maxa Martina, najbolj znanega po sodelovanju z že prej omenjeno Britney Spears in skupino Backstreet Boys, jih je posnela v Stockholmu. A bolj kot te bi izpostavila že omenjene kantri pesmi in duet z Garye ter Sad Beautiful Tragic in Begin Again. Med živahnejšimi ritmi pa State of GraceStay Stay Stay ter Starlight.

Album nikakor ne razočara. Zmes različnih glasbenih zvrsti in kvalitetnih aranžmajev je namenjena predvsem poslušalcem, ki poslušate vse navedene glasbene zvrsti. Za trenutke, ko ne veste, katero zvrst glasbe bi si zavrteli. Vmes bi pa še malo pomigali na top tri pop single. A naj vas ti (pre)pogosto predvajani singli ne odvrnejo od poslušanja. Taylor Swift vas zna presenetiti.

 Polona Černič

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.
Značke: ,