Music From Baz Luhrmann’s Film: The Great Gatsby

Music from Baz Luhrmann's Film: The Great Gatsby

2013, Interscope Records / Universal Music Slovenia

Pozabili smo že na čase, ko so bili albumi s filmsko glasbo skoraj tako težko pričakovani kot film sam in režiser Baz Luhrmann se je odločil, da bo svoji mojstrovini dal prav poseben pečat – z glasbo. Avstralec se je te taktike poslužil že velikokrat, saj so bili njegove filmske stvaritve vedno paša tako za oči kot za ušesa. Tako Romeo+Juliet, kot Moulin Rouge sta spremljala odlična glasbena albuma, povsem v glasbene vode pa se je podal  leta 1999 s singlom Everybody’s free to wear sunscreen, ki je dosegel velik uspeh in katerega sporočilo ostaja aktualno še danes.

Tokrat je sprejel velik izziv, saj se je odločil v življenje obuditi zgodbo o Velikem Gatsbyju, kar je glasben izziv, saj se je dogajanje postavljeno  v 20. leta prejšnjega stoletja, v obdobje razcveta tik pred veliko gospodarsko krizo. Ujeti duh tistega časa in hkrati ponuditi nekaj svežega v današnjem glasbenem preobilju, ni tako enostavno. K sodelovanju je povabil številne glasbenike in nastal je izdelek, ki prepriča. Jay-Z na začetku udari s 100$ Bill, ki pripravi teren s preobiljem, sledi kolaboracija Andrea3000 in Beyonce, ki sta reciklirala Back to Black od Amy Winehouse in dvignila veliko prahu, saj naj bi to storila brez dovoljenja. Pesem žal ni večji presežek in od virtuozov bi pričakovali veliko več. will.i.am je v Bang Bang združil glasbo časa, v katerem se dogaja zgodba in precej na silo dodal moderne močne base in podobno lahko rečemo za kombinacijo Fergie, Q Tipa in GoonRocka z imenom A Little Party Never Killed Nobody (All We Got). Eden izmed vrhuncev albuma je zagotovo Young and Beautiful Lane del Rey, ki povzame sporočilo globoke ljubezni, ki je ključni motiv celotne zgodbe. Bryan Ferry with The Bryan Ferry Orchestra v Love is the Drug postrežejo z jazzom v duhu časa Velikega Gatsbyja in dodajo glasbeno avtentičnost, ki ji sledi fantastična Over the Love, kjer Florence Welsh iz Florence + The Machine pričara momente iz zgodbe in jih poveže s čustveno interpretacijo ter bogato melodiko, ki deluje odlično tako samostojno kot na velikem platnu. Coco O of Quadron z Where the Wind Blows ponudi preobrat k bolj veselemu, živahnemu in vtkanem v preteklost. Emeli Sande in The Bryan Ferry Orchestra sta bolj ali manj uspešno reciklirala Crazy in Love od Beyonce, ki ji žal manjka nekaj več . Na srečo lahko rečemo, da tisto več sledi, saj The xx s Together uspeta odpeljati v nek drug čas, v neko drugo dimenzijo, kar velja tudi za Hearts a Mess od Gotyeja. Love Is Blindness od Jacka Whita bi naj po besedah producentov predstavljala moško bolečino in verjetno jo res, na žalost pa ne deluje tako dobro v kombinaciji z vsem ostalim, kar se nahaja na albumu. Bo pa zagotovo razveselila vse ljubitelje rocka. Into the Past od Nera predstavlja elektronski odklon in je uporabljena v filmu ob Gatsbyjevi smrti ter ima tudi takšne glasbene razsežnosti. Sia zaključi album s svojim magičnim vokalom v Kill and Run, za katerega producenti pravijo, da povzame vse, kar so želeli sporočiti tako očem kot ušesom. Pravijo tudi, da nas album popelje na potovanje in to je potovanje, ki ga vsekakor na koncu želiš ponoviti. Če že ne v celoti pa vsaj deloma.

Barbara P.

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.