Gremo vsi!

Gremo vsi!

Gremo vsi! je gledališko-glasbeni projekt, v katerem nastopajo izključno glasbenice in glasbeniki. Država je bend in prebivalec države je muzikant in selitev iz države v državo je kot selitev muzikanta iz benda v bend.” Tako opisujejo dotičen intriganten gledališko/glasbeni projekt, ki bo znova zaživel na odru Stare mestne elektrarne.

Pod režisersko taktirko Mareta Bulca so se na odru združili sopranistka Irena Preda, Polona Janežič (Katalena, Melodrom in Narat), N’Toko, Tina Perić (Ludovik Material), Matija Dolenc, Jaka Berger ter naključni obiskovalci.

Vas zanima, kam gremo? To boste izvedeli v Stari mestni elektrarni 7. ter 8. maja.

Gremo vsi! – Projekt »gledališči« glasbeno, da bi seciral selitev in nemožnost selitve, odhajanje in ostajanje, razloge, zakaj vztrajati in zakaj oditi. Izbira »neigralske« glasbene ekipe nastopajočih pa je ustvarila pogoje za nevsakdanji ustvarjalni proces in režiserju ponudila enkraten izziv, kako gledališčiti razgledališčeno, glasbeno situacijo.

Mare Bulc, gledališki režiser in performer, katerega predstave in performansi so gostovali v mnogih državah Evrope in ZDA. Diplomant gledališke režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) in komunikologije na Fakulteti za družbene vede (FDV) v Ljubljani. Dobitnik zlate ptice za štiriletni projekt No History / Know History, ki je vključeval osem povezanih performansov in predstav. Bil je član uredništva revije Maska ter so/ustanovitelj gledališke skupine Dejmo stist teater, produkcijske hiše Zavod No History, umetniške skupine SilentCell Network in organizacije Peacekeepers’ Entertainment, Art and Cultural Exchange. V sezoni 2012/13 zaključuje triletni mandat umetniškega vodje Gledališča Glej iz Ljubljane.

Sopranistka Irena Preda je študirala na slovitem Trinity College of Music v Londonu, kjer je diplomirala z odliko in najvišjo oceno v letniku. Že v času študija je upodobila kar nekaj opernih vlog, najbolj odmevno naslovno vlogo Bizetove Carmen, v letošnji sezoni pa tudi Nino v novi slovenski operi Ljubezen kapital v SNG Opera in Balet Ljubljana. Izpopolnjevala se je pri slovitih opernih pevkah Montserrat Caballé in Teresi Berganza, posebno pozornost pa posveča igri, katere se je učila pri priznanih igralcih Jeremyu Ironsu, Imeldi Staunton in Jonathanu Priceu. Poleg Slovenije in Anglije je doslej koncertirala v Avstriji, Belgiji, Bosni in Hercegovini, Franciji, Italiji, Izraelu, Makedoniji, Nemčiji, Španiji, na Češkem, Hrvaškem, Kitajskem, Škotskem, Slovaškem in Švedskem. Med drugim je nastopila tudi pred Kraljico Elizabeto II., na World EXPO 2010 v Šanghaju, v Britanskem parlamentu in Westminstrski katedrali. Ob klasični glasbi je tudi priznana pevka tanga, z jazz in gospel sestavi pa je že večkrat nastopila v vrhunskih jazz klubih kot je londonski Ronnie Scott’s ter jazz festivalih po Evropi. Ireno Preda, ambasadorko projekta Simbioz@, je revija Ona v letu 2010 imenovala med 50 najbolj izjemnih žensk.

Polona Janežič je klaviaturistka zasedb Katalena, Melodrom in Narat, občasno sodeluje s Chrisom Eckmanom in z Bratkom Bibičem, je soavtorica glasbe in članica glasbeno-pripovedovalske skupine Tri zdrave Marije in en oče naš. Občasno prispeva tudi glasbeno spremljavo in avtorsko glasbo na zgoščenkah in dogodkih pripovedovalske skupine Za dva groša fantazije in Pripovedovalskega varieteja. V letu 2012 je izdala literarno-glasbeni prvenec Sinbadove muze.

Miha Blažič alias N’Toko velja za najbolj inovativnega in vsestranskega slovenskega raperja. Svojo kariero je začel kot vokalist uspešnega funky-jazz-rap kolektiva Moveknowledgement, kasneje se je začel udeleževati tudi raznih improvizacijskih freestyle tekmovanj, ki so mu dvakrat prinesla naslov državnega prvaka. S prvencem Cesarjeva nova podoba si je med rapersko in ostalo, predvsem alternativno publiko pridobil kultni status glasbenika, ki ga je nadgradil na naslednjih dveh albumih: Dobrodelni koncert ob koncu sveta in Parada ljubezni, na katerem je v celoti poskrbel tudi za vse glasbene podlage.

Tina Perić je odraščala na Vrhniki, kjer je pretiran poudarek na literaturi Ivana Cankarja pustil svoje posledice. V ranih letih se je ljubiteljsko ukvarjala z gledališčem. Srednje in visoko šolanje je nadaljevala v Ljubljani. Študij južne slavistike in sociologije na Filozofski fakulteti že nekaj let uspešno končuje. Ljubezen do palatalizacije in slovanskega genitiva je že poskušala pretočiti v prevajanje leposlovja in ostalih čtiv, namenjenih za pravilno uporabo vakumskih varilcev folije. Ker je tudi to pustilo določene posledice, se je v zadnjem letu in pol posvetila bandu Ludovik Material, kjer se poskuša izživeti vokalno. Ludovik Material so maja 2012 pri Kapi Records izdali svojo debitantsko zgoščenko in jo predstavili publiki doma in v tujini izstrelili pa so se s Klubskim maratonom Radia Študent leta 2011. Trenutno poskuša živeti in delati v Ljubljani. In ko ji bo zares vsega dovolj, odide v svoje zatočišče v Vadarce.

Matija Dolenc je kot otrok kazal zanimanje za glasbo, zato so ga starši vpisali v glasbeno šolo Franca Šturma, program kitara. Kasneje ga je pot vodila na Akademijo za glasbo v Ljubljani, kjer je leta 2011 pod mentorstvom Tomaža Rajteriča diplomiral iz kitare. V času akademije se je začel zanimati tudi za druge vrste ustvarjanja, kot sta elektronska glasba in DJ-anje. Pod umetniškim imenom Dark Summer je Dj-al doma in po svetu (Španija, Italija, Švica, Avstrija, Indija,…) ter izdal svoj prvenec na CD-ju The Tale of a Broken Switch and the Lizard. Kot glasbeni ustvarjalec deluje na več področjih: od del za klasično kitaro pa do glasbe, kot je Ludovik Material, 3-članski elektro-punk bend, ki je lani izdal dolgometražni prvenec Passion for Red. Večinoma deluje v svojem snemalnem studiu In Audio We Trust, sicer pa je učitelj kitare in kitarskega orkestra na osnovni glasbeni šoli v Trzinu, njegovi učenci uspešno nastopajo in tekmujejo na državnih in mednarodnih odrih.

Jaka Berger je glasbeno pot začel leta 1994 z vpisom v novomeško glasbeno šolo. Med šolanjem je aktivno sodeloval v Simfoničnem orkestru Marjana Kozina, Mladinskem pihalnem orkestru Krka Zdravilišča ter spremljal različne komorne zasedbe. Svoje projekte je kasneje poimenoval BRGS Time in pod tem imenom tudi posnel svojo prvo free-jazz ploščo BRGS Time: Bas Trio s slovenskim kitaristom Samo Šalamonom in italijanskim saksofonistom Achille Succijem. Jaka je nadaljeval svoje delo in se do danes učil in sodeloval z mnogimi glasbeniki. Vedno ga je zanimalo tudi prepletanje glasbe in improvizacije z drugimi zvrstmi umetnosti, kot so slikarstvo in ples. Tako je bil pobudnik projektov BRGS Time: Lačni in trezni (plesno-glasbena predstava z improosnovo), BRGS Time: New Point Trio (multimedijski performans s slikanjem in video projekcijo ter poudarkom na improvizaciji in odzivanju), uglasbil in produciral je radijsko igro Sence in sinkope pesnika Boruta Gombača. Sodelovanja na drugih področjih so vključevala umetnike, kot so: Sara Jassim, Sabina Schwenner, Borut Gombač, Tea Grahek, Katarina Štucin, Ryuzo Fukuhara …

Povezani članki:

Značke: