Urban Jeram aka DJ Rayden: zmagovalec tekmovanja Burn Residency na Ibizi

Urban Jeram ala DJ Rayden

Urban Jeram ala DJ Rayden

Urban Jeram aka DJ Rayden je kljub dolgoletni prisotnosti na elektronski sceni pritegnil pozornost šele, ko so v povezavi z njegovim imenom začeli omenjati ime Davida Guette in španskega party otoka Ibize. Ker verjamemo, da ima ponuditi veliko več, smo z veseljem z njim tudi poklepetali.

Urban Jeram ali DJ Rayden morda večini, ki spremljajo slovensko elektronsko sceno, ne zveni ravno znano, zato najprej vprašanje, kdo se skriva za tem imenom in kako se je vse skupaj pri rosnih 14 letih začelo?

Sebe je vedno najtežje opisat 😉 Že v mladih letih me je svet multimedije in elektronske glasbe začel zelo zanimati. Pri samih začetkih v osnovni šoli se nisem zavedal, kaj sploh delam, vedel sem le, da ob tem neznansko uživam. Ni bilo važno, ali sem samo presnemaval audio kasete za prijatelje, poslušal prve radijske oddaje DJ Umeka (Consumer Recreation), ali oblikoval nesmiselne packe v photoshopu. Večina ljudi me je imelo za outsiderja ali celo kaj hujšega, saj me nikoli ni zanimalo, kaj počne množica, bil sem eden redkih, če ne edini iz mojih krajev s takim hobijem. Pri mojih 15ih letih pa je padla moja prva rezidenca v klubu Heaven. Vrtel sem več ali manj na vseh techno zabavah. V celi karieri pred letošnjo Ibizo pa sem nastopal v večini slovenskih klubov, na Hrvaškem, v Avstriji, Italiji, Srbiji, Makedoniji, Albaniji. Nikoli pa se nisem hotel preveč izpostavljati, saj sem nekako verjel, da bom vedel, ko pride pravi čas.

Prebrali smo, da je eden izmed vaših vzornikov Adam Beyer in zanima nas, kako je vplival na vašo glasbeno pot ter kakšen žanr bi uvrstili vašo glasbeno podobo? Kdo so še drugi akterji elektronske scene, za katere lahko po vašem mnenju rečemo »kapo dol«?

Adam Beyer je eno izmed redkih imen, ki so močno vplivali na tehno dogajanje že v času mojih začetkov kot tudi danes. V vseh teh letih se je tudi glasbena zvrst, ki jo poznamo pod imenom »tehno«, precej spremenila. Posledično so tudi artisti ubrali različne poti. Moj glasbeni stil pa se je skozi leta spreminjal zelo podobno kot Beyerjev, kar je razlog, da mi še vedno predstavlja osebo, po kateri se lahko zgledujem. Ni pa on edini, kateri me je impresioniral. Izpostavim lahko še predvsem dve imeni, Richie Hawtin ter slovenski velikan, Umek. Slednji je nekako razlog, da sem sploh začel resno delat v naši sceni. Proti koncu devetdesetih let sem ga le opazoval s plesišča in sanjal, danes pa smo prijatelji, na kar sem precej ponosen. Svojo glasbeno zvrst bi težko točno opredelil, od vedno so mi všeč elektro in futuristični zvoki, lahko je to techno, house ali techhouse.

Zmagali ste na regionalnem tekmovanju Burn Residency in vrteli v domnevno največjem klubu na svetu v španski party prestolnici, s čemer ste uresničili svoje sanje – Ibiza je osvojena, torej kam naprej? Kakšni so načrti za prihodnost in nove sanje?

Še vedno je težko verjeti, kaj se je zgodilo v zadnje pol leta. Vse se je začelo s poslanim 30min mixom za Burn Residency, kamor se je prijavilo več tisoč kandidatov. Med množico je bilo izbranih 10 najboljših v vsaki državi, ki smo svoje znanje predstavili v živo pred publiko in komisijo. Tako sem najprej zmagal na državnem nivoju, sledilo je tekmovanje najboljših iz cele Jadranske regije. Tudi tukaj sem bil razglašen za zmagovalca. To pa je pomenilo, da napredujem v veliki finale, v sam center svetovne klubske kulture, na španski party otok Ibiza. Tam sem se srečal z ostalimi desetimi zmagovalci iz cele Evrope. Kot da bi doživljal sanje, sem zmagal tudi med to konkurenco. Nagrada pa ni bila le tedenska rezidenca v največjem klubu na svetu, Privilege, ampak živeti med svetovno elito celo poletje. Burn Residency mi je omogočil spoznati nekatere izmed največjih akterjev v glasbeni industriji in mi odprl mnoga vrata za naprej. To je res edinstvena priložnost v življenju, za katero bi lahko rekel, da je neprecenljiva. Težko pa bi rekel, da je Ibiza že osvojena, saj se je moja kariera tam šele začela ;). Sedaj me šele čaka trdo delo na vseh področjih, da si utrdim svoje ime na elektronski glasbeni sceni. Trenutno precej časa namenjam delu v studiu in upam, da mi do naslednjega obiska Ibize uspe dokončati nekaj res kvalitetnih komadov. Plan za naprej pa je tak, kot je bil vedno, slediti svojim občutkom in srcu, predvsem pa še naprej delati z užitkom.

Kako ste doživeli dogajanje na otoku, ki velja za pravo party prestolnico? Kaj vas je navdušilo in kaj bi na otoku spremenili?

Prve dni po zmagi je bilo na tesno, saj sem imel s sabo oblačil in ostalih stvari za 4 dni, ostal pa sem 3 mesece ;). Na Ibizi je vsak dan kot sobota, lahko ga žuraš nonstop. Jaz sem poskušal v teh mesecih naredit čimveč na novih poznanstvih in spoznati, kako glasbena industrija dejansko deluje v teh časih. To je res pravo mesto za ustvariti ime v našem poslu, vsak dan doživiš nova presenečenja. Greš na kavo in srečaš Carla Coxa, drug dan ležiš na plaži in mimo pridivja Richie Hawtin, ki čez pol ure vrti v živo sredi morja iz iPada. Nepozabno res ;). Sprva se je težko prilagoditi na toliko dogajanja in to uskladiti z vsakdanjim delom, kmalu pa postane rutina. Ni pa Ibiza samo center klubske kulture na svetu, je namreč eden najlepših otokov, ki sem jih videl v življenju. Neokrnjene plaže, morje in edinstvena klima ti nonstop polnijo baterije za vse podvige. Če bi lahko spremenil eno stvar na otoku, bi bila to kultura angleških obiskovalcev.

Kakšno vlogo ima pri vsem skupaj David Guetta in kako je bilo delati pod njegovim okriljem?

David Guetta je bil eden izmed naših mentorjev v času Burn Residency bootcampa. Marsikomu ne leži njegova glasba, vključno z mano, ampak njega sem vedno gledal iz drugega zornega kota, in sicer kot mega uspešnega poslovneža. Navsezadnje je eden najbolj prodajanih DJ-ev na svetu. Vse informacije iz tega področja sem zajemal z veliko žlico. Po zmagi me je povabil, da svojo glasbo tedensko predstavljam tudi v njegovem lounge baru, za check in-om na ibiškem letališču. Sprva o tem sploh nisem hotel razmišljati, saj sta si najina glasbena svetova precej oddaljena. Kasneje pa so me obvestili, da rezidenca dejansko pomeni predstavljati »svojo« glasbo, se pravi techno in techhouse, ki ju tudi normalno vrtim. Izkazalo se je, da sem se pravilno odločil, saj sem v lounge baru spoznal kar nekaj managerjev in promotorjev iz celega sveta, ki so se začeli zanimat zame na podlagi glasbe, ki so jo poslušali izpod mojih prstov.

Večna dilema; vinil ali digitalna tehnologija ter kakšno je vaše mnenje o današnji vlogi DJ-ja, ki danes nemalokrat ne pomeni več miksanja glasbe v živo, temveč predpripravljene in vnaprej posnete sete, miksanje brez slušalk in pojava zvezdnikov v tej vlogi, kot npr. Paris Hilton?

Digitalna tehnologija dviguje precej prahu, bo držalo. Sam sem proti koncu 90ih let začel vrteti izključno na vinile, na katerih sem vztrajal dobrih 6 let. Ker sem precej računalniški tip, me zanima vse, kar mi nova tehnologija ponuja. Tako sem okrog leta 2004 kupil prvi Final Scratch (prvi digitalni vinylni sistem) in tako še vedno vrtel na vinil, komadi pa so bili na prenosniku. Preteklo leto sem recimo vrtel izključno na CD playerje z SD karticami, externim samplerjem in externim efektom, sedaj pa sem kartice zopet zamenjal za računalnik, veliko kablov in CD playerje ;). Ne vidim razloga, zakaj si DJ ne bi pomagal s tehnologijo, ki mu je na voljo, če lahko na tak način v svoje nastope doprinese še večjo kreativnost, katere je sposoben. Konec koncev je naloga DJ-a zabavati ljudi na plesišču ter v dveh urah s svojim znanjem in talentom ustvariti čimbolj nepozabno doživetje občinstva. Upam pa, da vinil nikoli povsem ne izgine, tudi sam še vedno hranim del svoje kolekcije iz tistih časov.

Vnaprej posneti seti, Paris Hilton ipd. pa so zelo dvorezen meč. Po eni strani precej ubijajo kredibilnost dobrih DJ-ev, saj širša laična publika dobiva občutek, da to lahko počne res vsak. Da ne govorimo o sami kvaliteti takih nastopov, izbora komadov, same pojave na odru itd. Je pa v vsem tem tudi nekaj pozitivnega. Na tak način se bo namreč svet elektronske glasbe še bolj razširil, vedno več mladih bo začelo poslušati to glasbo. Dejstvo je, da večina mladih po nekaj letih v glasbeni sceni počasi začne ločevati slabo od dobrega. Na tak način bomo tudi na bolj »underground« nivoju dobivali vedno več in več občinstva.

Ali vas je zaneslo tudi v produkcijske vode in ali se da od elektronske glasbe živeti v Sloveniji v tem času, ko je le-ta postala del glasbenega mainstreama? Kako dojemate vedno bolj očitno prepletanje popa in elektronike – ste na strani tistih, ki ta pristop zagovarjajo, ali ste na strani, ki meni, da je to negativen vpliv?

Večji del kariere sem bil v glavnem DJ, s produkcijo sem se ukvarjal le občasno, ljubiteljsko. Pred časom pa sem začel resno delati tudi na tem področju. Kot si rekla, se je elektronska glasba zelo razširila in postala del mainstreama. To je v povezavi z razvojem tehnologije povzročilo, da si osnovno opremo za vrtenje ali produkcijo glasbe lahko privošči skoraj vsak, saj večino stvari lahko narediš z računalnikom in slušalkami. Za globalni uspeh dandanes pa je skoraj nujno producirati avtorsko glasbo. Prepletanje popa in elektronike ima slabosti in prednosti, kakor sem pojasnil v prejšnjem odgovoru. Sem pa na strani tistih, ki to zagovarjajo, saj to po mojem mnenju pomeni več možnosti za preživetje dobrih DJev in producentov ter boljšo vsesplošno odobravanje naše industrije. Pojavlja se tudi več in več posla, ki je tako ali drugače povezan z glasbo, kar je samo pozitivno za nas.

Kako gledate na slovensko elektronsko sceno in njen razvoj v vseh letih, odkar se ukvarjate z elektronsko glasbo? Kdaj in kje vas lahko sliši slovenska publika?

Elektronska scena v Sloveniji je ogromna. Tega sem se začel zavedati šele po dolgih pogovorih s kolegi to poletje na Ibizi. V primerjavi z večino evropskih držav imamo res veliko raznoraznih prizorišč glede na velikost naše države, kjer se vedno nekaj dogaja. Koliko se pa scena razvija, je pa druga stvar. V letih, ko je Umek s svojo ekipo organiziral evente širom Slovenije, smo imeli resnično najkvalitetnejše goste, tudi tiste Slovencem neznane, ki so širom sveta narekovali tempo. Od tega obdobja dalje pa se mi zdi, da je scena obstala skoraj na isti točki. Namesto nove glasbe, ki jo vrtijo po celem svetu, je pri nas najbolj popularna glasba izpred mnogih let. Ljudje se glasbeno ne izobražujejo, kar postaja problem. Moje mnenje je, da imajo veliko moč domači DJ-i, saj oni narekujejo, kaj ljudje poslušajo na zabavah. Od največjih zvezdnikov pa pri nas trenutno videvamo vedno ista imena, od Davida Guette do Tiesta, ki pa so vsi zelo komercialno naravnani. Žalostno je postalo, da je prioriteta večine organizatorjev dandanes samo čim več zaslužiti, kakšna glasba se predvaja na zabavah, pa jih večinoma ne zanima. Seveda pa se tudi v teh »težkih« časih najdejo biseri, dobri primeri so recimo ekipa Reload, Innocent Music, K4, ki sledijo glasbenim trendom in pomagajo izobraževati našo publiko. Iz tega razloga že leta sodelujem z Reload Events iz Nove Gorice, kjer me lahko slišite na vsakih nekaj mesecev. Poleg tega precej vrtim na Gorenjskem, Koroškem, tudi v Ljubljani.

Ker smo prvenstveno portal namenjen rock glasbi, še eno vprašanje iz te perspektive – bolj za šalo – rockerska prijateljica mi je ob prvem obisku elektronskega dogodka zaupala, da ji je točno to manjkalo v življenju, kako bi pa bi vi prepričali naše zaprisežene rockerske bralce, da je Urbana Jerama vredno slišati v živo in obiskati party, kjer vrti?

Preprosto. Tudi moja starša sta zaprisežena rockerja in bikerja, ki se jima je ta glasba sprva zdela kot zbijanje dveh pokrovk na dvorišču. Ko pa sta se sprostila in odprla obzorje do drugačne glasbe, sta ugotovila, da zadeva le ni tako napačna. Nasprotno, iz motosrečanja sta to poletje priletela direktno na Ibizo in ga z nami zažurala v največjem klubu na svetu. Pravita, da toliko pozitivne energije na žuru nista doživela še nikoli J.

Je še kakšno vprašanje, ki bi ga absolutno morali zastaviti pa ga nismo in kakšen bi bil odgovor nanj?

Imel bi le predlog za vaše bralce: če je na portalu kdo, ki stremi k podobni poti kot je moja, mu toplo priporočam, da preveri program Burn Residency. Odpre mu lahko precej pomembnih vrat za prihodnost, tudi če ne zmaga. Saj veste, važno je sodelovati, ne zmagati ;). Če vas pa zanima več o meni, mojih nastopih in glasbi, ste vabljeni na moj facebook page: www.facebook.com/urbanjeram.

Barbara Poljanec

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.