Turški pop v Cankarjevem domu – Sezen Aksu

sezen_aksu_03

Ljubljana / CD / Gallusova dvorana
30. 03. 2010

V Gallusovi dvorani Cankarjevega doma je nastopila velika zvezda turške popularne glasbe Sezen Aksu. Koncert, ki je bil napovedan za 19:45, se je začel z rahlo zamudo, pa vendarle za poslušalstvo v dvorani to ni predstavljalo nobenega problema. Prisotni poslušalci so se zavedali, da gre za veliko zvezdo ter da zamuda ni nič nenavadnega. Po skoraj pol ure sedenja so ugasnile luči v dvorani in koncert se je lahko začel. Na oder je prvi stopil pianist Fahir Atakoglu, ki je obenem tudi vodja njene spremljevalne zasedbe. Po njegovi uverturi so se mu na odru pridružili še ostali glasbeniki. Sezen Aksu je na oder prišla zadnja v elegantni črni obliki in že po tem, ko je zapela prvo pesem, je bilo čisto jasno, da nas čaka odličen koncert turške glasbe prepojen s sodobnimi tokovi. Sezen Aksu je verjetno ena od najbogatejših zakladnic turške glasbene zapuščine, ki je postala v svoji 30-letni karieri že prava kulturna ambasadorka Turčije.

Sezen Aksu je v Ljubljani predstavila v glavnem pesmi s svojega novega albuma Yürüyorum Düº Bahçelerinde. Med komadi se je skušala pogovarjati z občinstvom v angleščini, vendarle je kmalu ugotovila, da ji bo lažje, če bo govorila v turščini, kjer se je večina poslušalstva znašala v zadregi, ker pač ničesar nis(m)o razumeli razen nekaterih posameznikov, ki so imajo korenine v Turčiji. Na koncertu sta še posebej navdušila tolkalca Jarrod Cagwin in Yasar Akpence, ki sta s svojimi tolkali dodajala pridih Orienta. Sezen je mikrofon prepustila najprej svoji spremljevalni pevki Nurcan Eren, da predstavi svojo skladbo, nato pa še svoji frizerki (rojena v bivši državi), ki je zapela Bregovićev ponarodeli komad Ederlezi, kar se je občinstvu zdelo čisto simpatično. Koncert je bil res pravi bogat prikaz turške glasbe, kakršno imamo pri nas res redkost slišati. Škoda le, da koncert ni bil mogoče prestavljen v kakšno manjšo dvorano v Cankarjevem domu, kjer bi se mogoče še bolj zbližali s Sezen. Napol prazna dvorana je pokazala, da Sezen Aksu le ni tako znana za naše razmere, kot so jo oglaševali, klub temu, da je prodala več 40 milijonov plošč. Pri nas so jo predvsem mladi ljudje spoznali v dokumentarnem filmu Sounds of Istanbul nemško-turškega režiserja Fatiha Akina. Tudi temu filmu lahko pripišemo obisk mladega poslušalstva v Ljubljani.

Tekst: Vladimir Petkovič
Foto: Kaja Brezočnik

Fotogalerija:

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.