Božjastnost Versus božanskost – Ez3kiel

ez3kiel_ghala_02

Ljubljana / Gala Hala
22.4.2009
Vstopnina: 13 / 15 €

Da gre za preverjeno koncertno atrakcijo sedaj že gotovo lahko trdimo brez dlake na jeziku. Pred tremi leti so nas prvaki francoskega eksperimentalnega duba Ez3kiel obiskali prvič in nas presenetili z zvočno-vizualnim barbarsko prefinjenim izdelkom Barb4ry, temu je sledil lanski nastop, pri katerem so interakcijo z občinstvom nadgradili med drugim tudi z, kot so takrat to sami poimenovali, »Balon Interactif« (ozvočen s kitarskim pick-upom), ki je ob slehernem kontaktu oddajal neke čudne zvoke. Sedaj so ponovno navdušili z živo uprizoritvijo zadnjega studijskega izdelka Battlefield. »Živo« uprizoritev tukaj postavljamo v ospredje, saj so njihovi nastopi nekakšna zvočno-vizualna poslastica, tako da zgolj poslušanje nikakor ne zadostuje.

Verjetno proti pričakovanjem, auditivno interaktivnega »žoganja« tokrat ni bilo, so pa v bendu poskrbeli za druge novosti. Bend je namreč perkusijsko okrepljen na (še dodatnih) bobnih in vibrafonu (v bistvu je to kovinski ksilofon, vendar malo večjega formata), tako da sedaj za ritmično nasičenost skrbita dva, kar samo še intenzivira lirično in eksperimentalno plat. V osnovi lahko rečemo, da je vizualna plat najbolj prišla do izraza ravno preko perkusij, saj so se grafične animacije neposredno odzivale na sleherni dotik bobnov in vibrafona. V tem smislu vizualij, ki neposredno podlagajo slišano, smo si obiskovalci skladbo Break Or Die z zadnje plošče tekom nastopa najbolj zapomnili. Velja omeniti tudi uvodno skladbo Adamantium, ki sem si jo pošteno zapomnil že pri prejšnjem nastopu, ko je morala četverica zaradi tehničnih težav kar štirikrat začeti z izvajanjem. V sredo takšnega tehničnega poloma nismo doživeli, tako da je uvodni del zasijal brezhibno, udarno, surovo in temačno. V takšni zvočni podobi so Ez3kiel praviloma najboljši. Predvsem tekom prvega dela nastopa so nas pahnili v rahlo zasanjanost, predvsem z izbiro komadov albuma Handle With Care, kjer so do izraza prišli posemplani vokali, prasketajoči šumi, godalni efekti in liričnost vibrafona (Via Continum, Strange Days). Mestoma se edine »pomanjkljivosti« porajajo v okviru teh ambientalnih pejsažev, ki se odražajo v ponavljajočih se dubovsko delayjanih strukturah in ritmično nasičenih frekvenc, ki pa sčasoma eksplozivno stopijo na plano. Takrat se v ospredju znajdejo zamaščeni basi, ostre kitare in industrial bobni, ki po večini tvorijo megalomanski zvok nove plate Battlefield (Adamantium, Spit on The Ashes, The Wedding, Break or Die, Alignment). V taki godbeni eklektičnosti nas je francoska četverica bolj ali manj konstantno držala uro in pol ter nam v spoštljivo dolgem bisu podarila že težko pričakovan Barb4ry, ki se je gladko zlil, po odzivih publike sodeč, z verjetno najboljšim komadom večera, Versus. »Božjastnost Versus božanskost«…, kot jih je ob udarnem bisu okarakterizirala kolegica Nina.

Tekst: Milko Pečanić
Foto: Jurij Bizjak

Fotogalerija:

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.