Glass Candy – B/E/A/T/B/O/X

Glass Candy - B/E/A/T/B/O/X

Glass Candy – B/E/A/T/B/O/X

 
Beatbox je prvi zaključen izdelek skupine Glass Candy, ki je dostopen tudi širši množici. Seveda je skupina izdala že veliko raznih singlov in Tour EP-jev, a do teh izdaj so prišli večinoma le najbližji prijatelji ter znanci. Skupina domuje pri ameriški založbi Italians do it better, ki je lani izdala svojo zvočno vizitko v obliki izdelka After Dark, kompilacije, ki smo jo lahko uzrli na raznih best of lestvicah leta 2007. Kompilacija je nazorno pokazala, da se je založba zapisala zasanjanim italo-disko zvokom, ki radi posegajo po bolj mračnih in eteričnih zvočnih poljanah. Najbolj perspektivni skupini na tej zbirki sta bili dve: Chromatics in Glass Candy. Chromatics so pred časom izdali svoj prvi album za založbo, predstavili pa smo ga tudi na naših straneh. Slišalo in videlo se je, da je skupina naštudirala vse elemente svojih vzornikov, a to ni bilo dovolj, da Night Drive ne bi životaril v območju glasbeno nezahtevnega, da ne rečem neobveznega ter dolgočasnega.
 
Kaj pa je glavna ločnica med obema skupinama? Medtem, ko Chromatics v svoj zvok vključujejo bolj »žive« elemente (npr. kitare), Glass Candy v svoji osnovi ostajajo sintetični, plastični. Njihov zvočni repertoar ostajajo synthiji in sekvencerji, v ospredju njihovih produkcij pa je predvsem plastičen ritem, ki njihove zvočne izdelke pelje na plesišča. Tudi tej skupini ne moremo očitati, da niso naštudirali synthi disko glasbe, ki se je bohotila na pragu iz sedemdesetih v osemdeseta, torej baročnih in eteričnih synthi prijemov, ki stopajo na področja mračnega.
 
Komadi na Beatboxu so v bistvu zelo enostavno sestavljeni, kar seveda pomeni, da te kombinacije elementarnih delcev skupinine glasbe (ritem, melodija) variirajo v kvaliteti. Nekateri komadi jim torej uspejo bolj, drugi manj, a v splošnem se skupina vseeno pokaže v boljši luči kot Chromatics, čeprav tudi Glass Candy ostajajo v light območju, večinoma »lahkotnih popevčic«. Vokal pevke Ide No je enostavno preveč tanek, da bi lahko poslušalca bolj pritegnil k skupininemu ustvarjanju, čeprav spominja na trenutke na glasove, ki so kraljevali konec sedemdesetih (npr. Kate Bush ali Deborah Harry). Nekateri komadi s svojimi synthi akordi kar dobro poustvarjajo creepy vzdušje raznih italijanskih filmskih produkcij iz konca sedemdesetih ter začetka osemdesetih, a najboljši komad ostaja Rolling down the Hills, komad, ki smo ga slišali že na kompilaciji After Dark. Tukaj je vse na mestu: oster ritem, fragmenti nostalgičnih simfoničnih elementov (trobila, godala) in vokal, ki je za to priložnost še malo bolj high-pitched ter dovolj eteričen, da poslušalca prestavi v sedemdeseta, a ga z eno nogo ohrani v moderni. To je njihov do zdaj najboljši komad in seveda vsi ostali komadi ne izpadejo niti približno tako dobro, kar občutno zniža končno oceno albuma. Na albumu je še en komad, ki smo ga lahko slišali že na kompilaciji After Dark– to je Computer Love, priredba skupine Kraftwerk. Glass Candy komad speljejo na svoj zvočni teren, si ga naredijo praktično za svojega, a originala ne dosežejo, kaj šele presežejo. Pevkin vokal deluje preveč nezainteresirano, tako, da se priredba niti malo ne približa z melanholijo ter odtujenostjo prežetemu originalu. Pri komadu Computer Love se lepo pokaže glavni problem skupine: kljub pravim elementom, vse skupaj zveni preveč švoh, da bi v poslušalcu pustilo globlji vtis. Manjka nekaj zadaj, nekaj kar bi naredilo njihovo glasbo bolj prodorno, ostro in jo dvignilo nad, mestoma bolj ali manj light popevkarsko zibanje. Povedano drugače: Glass Candy so nekaj takega kot light cigareti: isti občutek, a ne cela aroma. Vse prijeme so naštudirali, a vseeno niso the real thing.
 
Beatbox kljub nekaterim minusom ni slab album, a je treba povedati, da tudi ni zelo dober in takšen, da bi si ga poslušalec zapomnil. Rolling down the Hills ostaja skupinin najboljši komad do zdaj, ostalo pa pogojno zanimivo in poslušljivo. Beatbox ostaja na področju lahkotnega, za bolj potentne retro-futuristične disko zvoke pa bo moral poslušalec poseči po drugih imenih. Po Justice na primer.
 
 

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.