Edo Maajka: Če se ukvarjaš s politiko kot se Bora Ðorđevič, si sramota za glasbeno industrijo!

Edo Maajka: Če se ukvarjaš s politiko kot se Bora Ðorđevič, si sramota za glasbeno industrijo!

Edo Maajka: Če se ukvarjaš s politiko kot se Bora Ðorđevič, si sramota za glasbeno industrijo!

Po dobrem letu smo vendarle dočakali dolgo obljubljeni intervju. In bonus – novi album. »Edo je umetnik«, so pojasnjevali na Menartu, v isti sapi pa dodali »na voljo imate le 30 min, saj ima danes dvanajst intervjujev«. Kljub industrijski hitrosti pogovorov je bil Edo videti razpoložen. Glasen  smeh je bobnel po osamljenih prostorih Menartove hiše. Na mizi, katero je pokrivala kopica uradniških papirjev, je bil v prozorni plastični vrečki zavit lunch paket, iz katerega je polzela omaka kremne barve. Poleg so bila zelena sončna očala, s plastičnim okvirjem, katera so izkazovala retro stil sedemdesetih. Iz aparata si natočim ohlajeno vodo, medtem ko poslušam novinarja, ki je svoje delo opravljal pred menoj in pomislim, da vzhičenost ne buri mojega duham, kar tako. Vendarle gre za glasbenika, pravzaprav raparja, ki je s prvencem »Slušaj mater« predramil celotni Balkan. Vendarle gre za raparja, kateri je v letu 2003 prejel Porina za album leta »Slušaj mater«, prejel Črnega Mačka za najboljšo pesem 2003 »Znaš me« ter nagrado za debitanta leta 2003. V letošnjem letu pa je, skupaj s skupino Hladno pivo, prejel Porina za najboljše vokalno sodelovanje, v pesmi »Teško je ful bit kul«. Nenazadnje gre za raparja, kateri je svoj zadnji albuma prodal v 5000 izvodih, v prvem tednu prodaje. Naj ponovim: 5000 izvodov v prvem tednu prodaje, kar je v času piratstva res izjemen uspeh.



PLJUVANJE MAAJKE


Ob izdaji albuma »Slušaj Mater« so imeli na hrvaški založbi Menart pomisleke, zakaj?
Ja, problem je bil v tem, da sem bil neznana oseba. Da sem bil oseba iz Bosne, katera v hrvaški izdaja CD.


Kako gledajo hrvati na bosansko kritiko Hrvaške?
Imam to pravico, saj živim v Zagrebu. Nekateri govorijo »Marš pička ti materna, šta pametiš!« drugi pa pravijo »Super, svaka ti čast!«, kakor kdo.


Kaj je bilo s hrvaškimi hip-hoperji, imeli ste neki beaf. Tudi sam praviš, da se je tovrstni krog prijateljev zmanjšal na »eno roko«?
Aha, aha…a to misliš! Nekateri ljudje te razočarajo. S tistimi, ki mi veliko pomenijo sem ostal super. Tisti, ki mi niso pomembni in so začeli pljuvati brez kakršnega koli razloga, za tiste mi je vseeno.


Zakaj pa so začeli pljuvati po Edo Maajki?
Zato, ker sem močan, mislim močan…marketinško, na sceni sem in polnim dvorane. Zato, ker sem iz Bosne. To pa ne velja za vse, le za nek mali krog 10% ljudi. Ampak, pazi! Jaz sem v zelo zajebani situaciji. So ljudje v Bosni, ki pravijo, da sem ustaš…razumeš, kao »Kaj boš ti tu? Pojdi v Zagreb,  tam živiš!«. To je normalno, saj me posluša veliko ljudi in vsak reagira drugače. Kot na Siddharto vsi reagirajo drugače, nekateri jih imajo radi in drugi jih sovražijo, razumeš!


Svojo moč si uporabil tudi tako, da si v Bosni odprl založbo FMJAM records?
To je le stopnica višje od tega kar smo naredili. Sam sem začel pri FMJAM, katera je bila prej radijska oddaja. Iz te oddaje sem prišel na prvi freestayle, v Blackoutu. FMJAM records sem ustanovil, natanko en mesec pred izidom plošče »No sikiriki«. Prvega raparja, katerega bomo izdali, bo Frankie in to iz preprostega razloga: sva najboljša prijatelja, videvava se vsak vikend, skupaj nastopava, poleg tega pa je dober rapar.


Je res, da boš posnel le še en album in nato končal s hip-hop kariero? Posvetil naj bi se FMJAM records, katera bo med drugim, izdajala komade na internetu, kjer bo glasba dostopna širši množici poslušalcev?
Rapal bom še naprej a v manjši meri kot sedaj. Zaključil bom s kariero. Nič več ne bom snemal. Material bom izdajal le na internetni strani in kdor hoče naj sname.


POLITIKA V KONTEKSTU


Če bi primerjal srbsko, bosansko, hrvaško, slovensko hip-hop sceno?
Hrvaška je definitivno najmočnejša. Hrvaška, srbska, bosanska in slovenska hip-hop scena. Slovenska ima močnejšo logistiko od bosanske. Mislim, da imajo bosanci odlične raparje, ki bodo sedaj lahko izdali plate. Je pa res, da je naša zemlja BIH toliko v kurcu in kaosu, da je nemogoče imeti dobro hip-hop sceno. So raparji, ampak je nemogoče izdati album. Zato smo odprli založbo, da bi lahko izdali vsaj nekaj prijateljev.


Koncertov v Srbiji nisi imel?
Ne.


Zakaj ne?
Ker ni bilo časa. Na Exit nas niso povabili. Povabljeni smo bili, na dvo-dnevni koncert v beograjskem SKC-ju. Nato se je začelo sranje na Kosovem  in nekaj ljudi iz banda ni hotelo iti. Tako smo koncert preložili »za neko drugo vrijeme«.


Torej ni nobenih strahov, nastopal bi?
Bi, zakaj ne. Moram dokazati, da bosanci nismo le za vice, temveč, da tudi rasturamo na mikrofonu ha, ha,ha


Se ti zdi, da je dobro, da je glasbenik politično opredeljen, za primer vzemiva Boro Ðorđeviča?
Jaz nikoli ne bom kot Bora. Jaz se ukvarjam s politiko ampak bolj v socialni tematiki. Nikoli se ne bom ukvarjal s politiko v smislu »pojdite, glasujte za nas!«.


Vendarle, kaj meniš o politični opredelitvi glasbenikov?
Odvisno v kakšnem kontekstu, če se ukvarjaš s politiko v smislu Bona (o.p. pevec U2) je to O.K:, če se ukvarajš s politiko kot se Bora Ðorđevič, si sramota za glasbeno industrijo.


SLOVENSKE NAVEZE


Poleg Skywilkaha, ti je eden izmed treh najboljših balkanskih MC-jev N′Toko?
N″Toko je najboljši. N′Toko je jebeno dober. Je eden izmed boljših freestaylerjev, ima odlična besedila, ni domišljav fant…odličen je. Odličen je tudi kot osebo, spoznal sem ga in bil z njim en dan, mali je super. Mislim mali, ni mali, ne!


Sodeloval pa si tudi z gorenjsko Kocko, komad se imenuje »Rokni ga«!
Ja, ja, rapali smo skupaj. Komada še nisem slišal. No, slišal sem ga pri njih, ko smo snemali, ne pa še tako – zares.


Kako je prišlo do tega sodelovanja?
Stupni iz Blackout ekipe ima na… ne vem kako se imenuje…Bled?…no, tam ima vikend. Tako smo skupaj nastopali na Bledu. Tam smo se spoznali, fantje so bili super, zafrkavali smo se. Z njimi sem hotel narediti komad, čisto prijateljsko.


V jedru slovenske hip-hop scene, se je razvilo splošno mnenje, da je N′Toko: underground, real MC prve klase, Kocka pa so njegovo diametralno nasprotje: pop, komerciala, brez izdelanega flowa. Tebi je po eni strani najboljši MC N′Toko, po drugi strani pa si naredil komad s Kocko, čeprav si veliko sodelovanj z drugimi artisti zavrnil?
Aha, aha! Meni je važno kaj delam. Če rapam s Kocko ali z Jarule-om ali z Jay-Zjem. Jaz bom vedno jaz! Če sem jaz nekaj odrapal hard core, je to – to. Če rapam underground, je to underground. Če bom rapal tako, bom pač rapal tako. Ljudje lahko poslušajo moj album in vedo kakšen hip-hop delam jaz.


KLIŠEJSKI RAPAR


Pišeš besedila zaradi psihičnega očiščenja ali gre za nekakšno ozaveščanje X-generacije?
Ne vem. Največ pišem zato, ker čutim potrebo po pisanju. Veš kaj pomeni potrebo? To je tako kot potreba po seksu, kot potreba po čemerkoli. Občutiš, da danes moraš napisati pesem in konec. Potem si nor kot takrat, ko nujno rabiš cigareto. Ko te to zagrabi, potem pišeš. V eni noči lahko napišem po dve, tri stvari. Šest verzov v eni noči. Verzov! To te zagrabi in samo piči. Ne morem delati po naročilu »e, sedaj bomo pa naredili nov album«.


Koliko si bil, glede na izjemni uspeh »Slušaj mater«, obremenjen z izdelavo drugega albuma?
Lažje mi je bilo delati »No sikiriki« kot »Slušaj mater«. Ko sem delal »Slušaj mater« nisem vedel, kako ga bodo ljudje sprejeli. Sedaj pa že imam svojo publiko, poleg tega pa sem vedel, da je dober album.


Z albumom »No sikiriki« si se hotel odmakniti od klišejev v katerih si bil, za kakšne klišeje gre?
Ko sem delal prvo ploščo, sem se enostavno hotel z imenom Edo Maajka, razlikovati od drugih MC-jev, ki se imenujejo, ne vem Big P, Papa iz Ljubljane..ha, ha..razumeš. Hotel sem se umakniti od teh ljudi, hotel sem stran od tega, imeti drugačne beate, biti drugačen tako v glasbenem smislu kot tudi z besedili.


Zakaj si hotel, da je album »No sikiriki« težak album?
Nisem hotel, da je težak. Hotel sem da je fin. Tako sem nekatere stvari, ki so bile »fakat dobre« in morda bolj komercialne, vrgel ven. Druge pa sem vključil, ker so mi bolj ležale za ta album…


…in zato te bodo sovražile mame in nacionalisti?
Ja, mame zato, ker je veliko kletvic, veš. Ko sem delal album o tem nisem razmišljal. Šele sedaj, ko ga poslušam ugotavljam, da vsebuje veliko kletvic. Ampak, vsaka kletvica je na svojem mestu, nobena ni tam brez razloga. Saj veš, kako lahko ljudje preklinjajo brez razloga, da izpadejo fajn, cool!


Na določenih mestih zato izpadeš rahlo primitivno!
Ja, ja, ja…vem.


In zakaj?
Zato, ker so te pesmi, v tistem trenutku morale biti takšne in to je to! V pesmi »Žeži«, na balkanski beat, ne moreš rapat kot pičkica..na na na (op.p. zapoje)


Znan si kot izredel story teller. Svoja besedila zasnuješ ali vse poteka spontano?
Nikoli ne vem, kako se bo neka pesem končala, nikoli. Začnem pisati, nato pa jo zaključim na deseti način. Ko sem začel pisati »Almo i Mahirja« nisem vedel ali bo ona nekoga spoznala. Pride nek moment, ki ti narekuje kaj in kako zapisati.


Za konec, kako je prišlo do sodelovanja z LUPIGO (www.lupiga.com), kjer si stalni kolumnist in pišeš o raznih »Tepanjih«, »Javnih sranjih«?
Lupiga, to delajo moji prijatelji. Skupaj smo pili in se hecali, nato so mi rekli naj pišem kolumno, jaz sem jo napisal in to je to!


In kje dobivaš ideje o npr. javnem kakanju?
Pa nikjer, mislim, kar dobim. Kdo ve, kaj bom napisal danes, zaradi tebe, he he he


 


Za konec pa del Edovega navodila, kje je res dobro kakati: (www.lupiga.com, 15.3.2004, »Javno sranje«)


»Dobro je kakiti u tim većim restoranima općenito, hotel Dubrovnik je recimo fajn. Izbjegavajte manje lokate i razne klubove. U Lupu nisam nikada i nikad ne bi jer je bad. Kad bi se sprdio ja mislim, da bi te svi čuli, a i stan mi je blizu pa se izdrži. U prirodi nisam nikada, pa vam stoga ne mogu dati savjet, ne znam ono, pitajte Fuku on je sa sela.
U moru, kad otplivaš malo dalje od kopna, je zanimljivo iskustvo, savjetujem samo radi iskustva. Dobiješ olakšanje i igru. Kako pobječi od vlastitog šita. Hahaha«


Katja Štok

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.