6PackČukur: ‘Ne sklepaj iz enega stavka smisel moje plošče!’

6pack_cukur_003

Stigma. Paradigma. Enigma. Kolikor je osovražen, toliko je ljubljen. Kolikor je unikaten, toliko je za druge potraten. Npr. za idejnega vodjo Rapnikine »hip hop kuh¨ne, vol.1«, Jizah, kateri pravi, da 6Pack ne spada »v ta koncept, poleg tega pa nastopa po drugih veselicah. Njegova besedila niso toliko na nivoju kot besedila ostalih sodelujočih na tej plošči«. Porinjen v ilegalo, »fura« svojo pot. Pa naj bodo to nastopi v Mercatorju ali koncertiranje s Šank Rock-ovci. Vztraja pri svoji glasbi, stoji za svojimi besedili,  kaj pa veš – tudi Jan Plestenjak je čakal dobrih deset let, za svojih pet minut.
Pet mesecev po izdaji druge tlačenke »Keramičarska lirika«, sva iz rutinskega dialoga prešla na nekonvencionalno razpravo o stigmi, paradigmi in vsesplošni enigmi slovenskega hip-hopa.


Heiniken, cigare, bejbe, nasmeh, zlato – si to ti?
Ja, sem ja. Nasmeh – je, točen Heiniken – tudi, sicer sedaj radenska, ker vozim, cigare – kadar se le da. V glavnem to sem jaz. Ne bom rekel, da je tako vsak dan, če pa bi lahko tako bilo vsak dan, bi bilo!


V novem albumu »Keramičarska lirika« trdiš, da je sedaj vse »bolj na izi«. Kaj si mislil s tem?
Na splošno. Celotni biznis, npr. ti si me poklicala na intervju, ni mi potrebno več klicati naokoli. Do sedaj sem nekaj naredil, nabral nekaj izkušenj, se predstavil folku po Sloveniji – stvari gredo preprosto lažje.


Večina tvojih besedil kot raznovrstne palete gostujočih glasbenikov, izvirajo iz rojstnega Velenja: Šank Rock, Alya, Peter Poles, Zmeden..?
Seveda, saj živim v Velenju! Vse stvari, ki so se mi zgodile, vse kar mi daje navdih za pisanje, vse zgodbice, vse se je zgodilo v tem mestu. Tam je neka posebna energija, vsaj kar se tiče glasbe. Veliko je uspešnih bandov, mešanice narodov, veliko je priseljencev, veliko je Balkana. Smo čustveni ljudje, z veliko karizme, radi se imamo in držimo skupaj. Zato sem tudi na to ploščo dal same moje frende. Zmeden – moj kolega in someščan, Alya – moja prijateljica, Scratch Dogg – Velenje, Matjaž Jelen – prijatelj, Oto Pestner ima v Velenju studio, kjer rad snema, Eyeceeou – Maribor, Pižama – Kranj, Robert Goter – Velenje in svetovni prvak v harmoniki. Vse je Velenje. Nisem hotel klicati npr. Murata in Josea, zaradi nekih marketinških potez, s katerimi bi pridobil neko »sceno«. Delal sem z ljudmi, s katerimi tudi sicer prijateljujem in naredil, kar sem hotel narediti in ne nekaj kar bi zaradi takšnih in drugačnih interesov moral, če razumeš?



Komentiraj izjavo na Menartovi spletni strani, da si naredil plato, »ki bi se razlikovala od slovenskih in hrvaških hip- hop plat« in dalje, da gre » za pravo injekcijo malce uspavanemu slovenskemu hip-hopu«!
To lahko komentiram samo tako, da tega nisem napisal jaz! To je napisal Menartov PR-ovec! S tem se ne bi čisto strinjal. Sicer bi se strinjal s prvim delom vprašanja: s Sašo Lušičem sva poskusila narediti drugačno plato, avtorsko plato. To pomeni, da so vsi inštrumenti odigrani v živo, medtem ko večina slovenskih in hrvaških avtorjev samplea stvari. V tem se malo razlikujem. Drugače pa se mi zdi, da se slovenska hip-hop scena razvija, veliko se dela na avtorstvu. Zavedam se, da tudi sampleanje ni tako enostavno, a hotel sem iti malo stran. Mislim, da se tudi s samimi besedili razlikujem od drugih MC-jev, tako kot si sama rekla, malo zabava, malo cigare…grem stran od realnega življenja.


Kakor koli že, se ti vendarle zdi, da je slovenska hip-hop scena uspavana?
Ne, nikakor ni uspavana! Stavek je bil verjetno narejen bolj za ne poznavalce hip-hopa. Mislim, da se hip-hop scena prebuja, plate se izdajajo…


V komadih imaš določene izjave, rime, ki zvenijo zelo iskreno in osebno, nato pa se želiš od tega oddaljiti in vneseš neke klišeje?
Všeč mi je, da si to opazila. Upam si trditi, da je v vsakem komadu neko ozadje oz. neka realna zgodba. Svoje življenje sem hotel prikazati na malo bolj duhovit način, bistvo pa je treba potegniti ven. Definitivno pa je  v vsakem stavku Boštjan Čukur, iz Velenja!


Zakaj nočeš v svoja besedila vpletati socialne in njej podobne tematike?
Na intervjujih rad poved direktno stvari, takšne kot so. V komadih pa res rad naredim vse bolj duhovito, drugačno. Sedaj se lahko pomeniva o vsakem stavku, takšen kot je. V parih stavkih si upam povedati več kot marsikateri slovenski rapar, to ti lahko sedaj povem! V komadih ne bom jamral, grem stran od tega. Muska je moje veselje, moj good time. Muska so koncerti, ko pozabim na vse moje probleme.


Dozdeva se mi, da te ljudje v Sloveniji ne razumejo oz. te nočejo razumeti in sprejeti, vsaj kar meji na hip-hop kroge?
Mislim, da je Slovenija lep primer zategnjenega naroda. Če bi napisal besedilo, v katerem bi govoril kako mi je hudo, da mi ne dajo ne vem kaj…vem, da bi folk to poštekal, samo to nisem jaz.
Folk ni navajen zajebancije in Slovenija je tu lep primer. Poslušaj dva krat moj komad, malo premisli in ne sklepaj iz enega stavka smisel moje plošče! Ljudje pri nas so res preveč zategnjeni, hočejo, da trpiš, da…


…si real?
…ja, da si underground, da si real, da si street. Jaz si upam trditi, da sem stokrat bolj real kot večina.


Te nikoli ne sprovocirajo do tolikšne mere, da bi naredil en »safr komad«?
Ne. Vem, da se ljudje, ki ne razumejo moje glasbe, niso sposobni usesti z mano na štiri oči in se pomeniti o tegobi, ki jih muči, saj bi jim jaz zabil večjo kajlo. Govorijo o nekih real stvareh v Sloveniji, pri tem pa sami ne vedo, kaj je real. Pa kaj ti je hudo, pizda! Prideš domov, mama ti naredi kosilo in greš ven. Sploh ne veš kaj so problemi, ne veš kako je biti brez tolarja v celi družini. Saj eni to vedo, večina pa le jamra. Jaz nočem jamrati, tudi na tem intervjuju nočem jamrati, želim le povedati kako je.Vesel sem, da imam sploh ploščo, čeprav je folk ne šteka, in da je ta vsaj malo drugačna od vseh drugih!


Zakaj si najprej izdal radijski single »Joj«, šele nato pa spot »Jaz te nima rad«?
Zelo mali smo, tako da greš lahko že v enem tednu na vse radijske postaje. V planu je sicer bil videospot za komad »Joj«. Ker pa se je ta vrtel že toliko časa v medijih, pred izidom plate, spot ni prišel v poštev. Ker je založba izbrala in forsirala prvi single, smo bili v domeni, da  jaz izberem drugi single, za katerega se posname tudi spot. Tako sem izbral »Jaz te nimam rad«.


Gost na »Jaz te nimam rad« Oto Pestner, je imel le pristransko vloga. Zakaj ga nisi izrabil do polne mere?
Zakaj bi pa konec koncev moral peti nek refren? Zakaj ne bi bilo malo drugače! V začetni shemi, sem sicer imel v mislih neko besedilo za Ota. Potem sem si rekel »mah zakaj, saj lahko zapoje en sket«. Tako nima neke posebne vloge, gre pač za eno melodijo, katero zapoje namesto, ne vem – kitare. To je bilo tudi nekaj novega pa so bili zopet vsi slovenci zgroženi, kaj je sedaj to!



V medijih ni bilo ne duha ne sluha o tvojem sodelovanju na mednarodni mladinski izmenjavi UNIT3, v Saarbrucku (Nemčija)?
Pravzaprav res nihče ne ve nič o tej izmenjavi. Predlani so nas v MC Velenje poklicali iz Nemčije, ko so slišali, da sem izdal ploščo. Financirali so mednarodno izmenjavo hip-hoperjev, iz celotne Evrope. Tam so bili  bolj underground MC-ji, tako da se je moja kilometrina kar poznala. Izdali so tudi album UNIT3, katerega bistvo je bilo nekaj narediti in ne nekaj tržiti. Ko sem CD pokazal v Sloveniji, je zopet padlo nešteto kritik, kaj sploh kažem to okoli!


Katja Štok


foto: Mimi Antolović

Fotogalerija:

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.