Metamorfoze in manjše zgodbe: Drumm&Bass

Van Alec

Van Alec

Dva kruja. Dve imeni. Dve filozofiji. En cilj – predanost bitju srca ob ritmični spremljavi vibracijske krvi, združene v telesu Drum & Bassa. Prekoračili so mejo ilegale ter predali poslanstvo bobnečih se besed. Povedali  prepovedano. Pojasnili nepojasnjeno. Pokazali ne videno DRUMWISE – ILLEGAL KRU.


Prvi del: BITKA BOGOV ali DEŽELA TEME


Za devetimi gorami, za devetimi vodami, koder v zaplankano deželico le redko posije sonce, rastejo ‘rudeboyi’ ali ‘nigri’ (po domače ‘pubeci’), ki so v bistvu enaki tistim po svetu .. .pravi stara zgodba Illegal kruja. Ko je pred davnimi osmimi leti mladi markoman hodil po deželi Holcerjev, z namenom nakupa zgoščenk, je kot strela z jasnega zagledal flyjer za APHRODITOV PARTY. Nepoznani zvok in ritem sta ga usodno zapeljala v svet Drum&Bassa (v nadaljevanju Drum). Breakbeatovski intuziazem je pričel razširjati po deželi Steiermark, kjer je skupaj s Splinterjem organiziral nekaj hip-hop Drum partyjev (1997). Istočasno s partyji je na radiu MARŠ vodil Drum oddajo, vse do ukinitve postaje. Bodoči člani Illegal kruja (1999), so prihajali in se izoblikovali spontano – po naključju. Ime Illegal pa smo obdržali kot znamko za produkcije ter organizacijo partyjev, pojasnjuje markoman. V letošnji sezoni bodo znova videni v klubu Sub Sub, kjer so že gostovali imena: Aphrodite, DJ Kemal, Rascal&Clone, Concord Dawn …
Posadka: DJ markoman, Mc Ezy-G, D Sun, Hose, PlankTon, Josser, dr.Um (www.illegalkru.com)
130 km JZ se je v mestu Emona odvijala druga zgodba. Tokratni junak je Van Alec. Po uspešnih bojevanjih s skupino Septic, JSC (Joungle Star Comunitee) in Monkibom (izdaja prve slovenske breakbeat kompilacije MONK-O-RAMA,1999) je  skupaj z DJ Lunicom zgradil novo utrdbo, imenovano Drumwise (2001). Z pridobljenim znanjem in izkušnjami je sklenil nadaljevati idejo promocije Druma, brez medsebojnega omejevanja, kot pravi sam. Resnost delovanja so dokazali na rezidenčnih partyjih, v klubu K4: Sketch&Code , SpecialK & Fader, C4C, Muving Fusion … V letošnji sezoni pa bodo rezidenti tudi na Metelkovi.
Posadka: Van Alec, DJ Lunic, Danaja, oblikovalka Tanja, kot občasni član Kosta (Van Alec z hip hop nadimkom Vandalek, bo tudi hip hop DJ na turneji Kostinega novega albuma B.I.Z. – Biti Izpostavljen Zadevi)  (www.drumwise.com)
V preteklosti sta kruja organizirala duel: Drumwise vs. Illegal kru, kjer so DJ-ji in Mc-ji v parih izvajali performance ter z medsebojnim ‘tekmovanjem’ ustvarjali jump-up atmosfero. V letu nič tri sta se kruja pobratila z Drum radijsko oddajo REWIND (RŠ, vsako drugo sredo, ob 23. uri).


Drugi del: TEKMOVANJE VINILOV


Petek zvečer, ko je pripravljen teren, se škorci odpravijo v znane  Drum klube. Ob tem ni dovolj le mamljiva cena vstopnine in promili v krvi: dobra organizacija partyja ter velemojstri, ki pod hitrimi prsti obvladujejo vinilne kraljice, odtehtajo svoje. Zanemarljiv element ni niti ozvočenje v klubih samih: razen v dveh klubih v Sloveniji so pogoji obupni. Vsi od tebe pričakujejo perfektne mixe, da ustvarjaš ne vem kaj. Pogoji pa so taki, da komaj slišiš, kateri komad vrtiš, pravi Van Alec. Tako s tehničnimi kot z glasbenimi novostmi se seznanjajo predvsem prek interneta in tujih revij, saj v Sloveniji ne obstaja trgovina s tovrstno glasbeno opremo. Bistvo samega  procesa naj bi bilo v tem, da plato spraviš v pravem trenutku v pravo brzino in ga ob tem čim manj serješ. Izbor seta je, kot pravijo, spontan. DJ-ji na gig prinesejo gomilo vinilk, ki jih vrtijo glede na vibe ljudi – saj naj bi vnaprej pripravljen set izpadel fake.


Tretji del:  STEIERMARKERJI V EMONI


Na provokacijo ‘Zakaj slovenskim produkcijam kaže bolj slabo?’, so se fantje odzvali pozitivno: glede na velikost Slovenije Drum produkcijam sploh ne kaže tako slabo. Je pa mogoče res, da širši javnosti še ni bila dovolj dobro predstavljena. A v naslednje pol leta kaže veliko bolje, pravi Lunic, ki je ravno v teh mesecih izdal promocijski mix DJ LUNIC IN THE MIX: Spring & Autumn. S sveže pečenima tlačenkama pa sta nam postregla tudi markoman:MIX JUNIJ’03  ter  PlankTon: ONE HAND CLAP. Plato z mixi, ki naj bi se začela pomikati konec tega leta, obljublja tudi Josser. Večino remixiranih komadov in domače produkcije lahko slišite na edinem slovenskem Drum portalu: www.place4bass.com (kot tudi na home page-ih Drum krujev).
Dobro. Z mixi smo razčistili, a še vedno mi niso pojasnili ‘Kaj jih NE preganja v bolj intenzivnejše produciranje?’ Rdečo nit je poskušal potegniti na plan dr.Um: »Naštantat  plate, ki bodo lahko sodelovale v Drum okolju, ki je konkurenčno. Tu je razlog preboja naših DJ-jev v tujino. Biti zunaj ljudem na založbah dosti bolj všeč kot njihova domača produkcija. Tako bodo sploh imeli kaj početi z našimi DJ-ji in jih bodo začeli vrteti.«
Tako člani ekipe Drumwise kot Illegal kruja uspešnost partyjev ocenjujejo z zadovoljstvom obiskovalcev in ne s številom prodanih vstopnic. Josser je pojasnil potek statistične metode, na podlagi katere kruji vabijo gôste v gosté: »V teh letih, kar delamo partyje, smo razvili popolno statistično metodo in ugotovili približni delež CDRov v slovenskih gospodinjstvih. Na podlagi tega, kar se ob nedeljah v času kosila vrti na radiu: en delež je  poseben okus, drugi  pa je budget.«


Četrti del: NE BOJ – MESARSKO KLANJE!


Ljudje hodijo v službo, da ugodijo fizičnemu in kulturnemu minimumu. Pri tem vsak izbere svojo pot uspeha. Pri tem nekateri organizirajo Drum partyje in obogatijo? STOP. Tu se pojavi konstantni problem potrošnikov in ponudnikov Druma. Potrošnik zagovarja stališče, da gre organizatorju le za denar, ki ga kopiči v Švicarski banki. Ponudnike, torej organizatorje, pa bremeni problem pomanjkanja financ ter konstantno negativne obresti na TR. O tem, kdo profitira in kdo izgublja, zakaj se cene partyjev gibljejo med 1200 in 2000 SIT, pojasni Josser: »Pripeljemo res kvalitetne Drum DJje, ki imajo svojo ceno, pa se ljudje ne vprašajo! Če pride tuj gost, so tu stroški letala, potem stroški hotela, catering, flyjerji … Stroškov je za okoli 300-400 tisočakov. Brez stroškov kluba in stroškov organizacije. Vse skupaj je nekaj čez 500 tisočakov. DJ, o katerem se ni slišalo prej, se ga da dobiti za 100 funtov. DJ znanega kalibra v sceni pa stanejo tudi par tisoč funtov.« Poleg tega ljudje postajamo vse bolj zahtevni. Če je preveč partyjev – nam ni prav. Če jih je premalo – nep. In spet, če je dober odziv ljudi na komad in interes komercialnih medijskih postaj,  glasbo vržemo v (ne)milost temê, kar se zdi Lunicu: »Čista bedarija! Če kdo pravi, da je zadeva, ki se vrti na radiu, komerciala, je  zakompleksan v tem  smislu, da hoče biti underground, da hoče biti alternativa. Menim, da nihče od nas (organizatorjev, DJ-jev ..) ni obremenjen s tem.« Tistim obiskovalcem in poslušalcem Druma, ki neprestano negodujejo o tém in ônem, sporoča dr.Um preprosto rešitev: »Partyji se dogajajo pogosteje kot oddaja REWIND in  Dj-ji full rolajo okoli. Mislim, da je Drum  BIG, da bo vedno boljši in da lahko folk le uživa! Tistim, ki se pritožujejo, pa ostane preprosta rešitev  – naj naredijo svoj party!«


Sodelujte v nagradni igri!


Katja Štok


foto: kratantanija

Fotogalerija:

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.