Flora & Paris: Jutranja rosa

Flora & Paris: Jutranja rosa

Klopotec, 2014

Skupina Flora & Paris je ime dobila po pevki Flori Emi Lotrič, ki jo je širše poslušalstvo imelo priložnost spoznati v oddaji Misija Evrovizija. Kitarista Mateja Feleta, sicer člana skupine Orlek, je povsem prepričala, zato je prišel na zamisel, da bi osnoval novo zasedbo, pri čemer sta se mu nemudoma pridružila še dva Orleka, harmonikar Jure Tori in basist Mitja Tori. K sodelovanju so povabili tudi tolkalca in bobnarja Blaža Celarca ter saksofonistko Tjašo Perigoj in nastala je skupina Flora & Paris, ki je svoje enoletno ustvarjanje lansko jesen zaokrožila s prvencem Jutranja rosa. Ta prinaša deset avtorskih pesmi, ki se gibljejo znotraj akustične pop glasbe, a jo glasbeniki povzdigujejo z elementi šanson, etno in jazz glasbe ter pridihom slovenskih zimzelenih melodij, ki jih lahko zaslišimo v ozadju, kot večni navdih.

Skupni imenovalec vseh pesmi je spevnost in izrazita melodičnost, ki se kaže že v naslovni, prvi, Jutranja rosa, baladi z nežnim saksofonskim uvodom in prgiščem šansonjerskih elementov, ki sicer lahkotni pop pesmi dodajo nekaj globine. Gre za pesem, ki ne le da opeva jutranjo roso in rojevanje novega dne, temveč ima tudi simboličen pomen, saj nas postopoma vpelje v glasbo skupine Flora & Paris. Prijetni in lahkotni ritmi so tisti, ki pritegnejo manj zahtevne poslušalce, četudi mnogi solistični vložki kažejo na glasbo, ki zahteva nekaj več pozornosti. Vendar je za prvi vtis čuten in nežen vokal, odet v besede, ki odražajo veliko mero optimizma, povsem dovolj. Nekoliko pozornejši poslušalci bodo zaznali poetičnost, ki se je prikradla med besede, tesno povezane z naravo in zavedanjem spreminjanja ter preobražanja vsakega novega dne: »rosa naj se kar suši, ne to meni res mar ni, samo da ti ob meni si, oblačno se nebo zjasni le da ti ob meni si« (Jutranja rosa). A vendar gre v večini primerov le za dopolnitev ljubezenske lirike dveh, ki pogosto doživljata tudi trenutke oddaljevanja: »a samo zato, da sama ne sediva, se še zdajle za roko drživa in ker se pač drugih sten bojiva, med svojimi nič ne spremeniva« (Olje in voda). Vokalna večglasna pasaža vseh sodelujočih glasbenikov v zadnjem delu razigrane pesmi To je plan izraža poletno brezskrbnost, obsijano s soncem in z vonjem po morju, četudi nas v nadaljevanju popeljejo vse do novoletnih praznikov s pesmijo Božična, medtem ko so se predlansko jesen z Vse si ti predstavili na Slovenski popevki. K poletju nas bo popeljala tudi bossa nova Najin dan, medtem ko je Najdi me pesem lepa predstavnica t.i. nove slovenske popevke, ki se spogleduje z zimzelenimi uspešnicami iz zakladnice slovenske glasbene ustvarjalnosti.

Album pušča blagodejen, mil, nežen, občuten, prijeten vtis, vendar nekaj preprosto umanjka. Zgodba, ki bi se skrivala v ozadju, morda, in bi projekt osmislila kot celoto. Manjka nekaj več globine, ki jo v nekaterih delih sicer nakažejo, a premalo razvijejo. Besedila žal pogosto končajo v klišejskih, vnaprej pričakovanih rešitvah, pogosto so tudi polna ponavljajočih se pasaž. Enako je z glasbo, v katero bi lahko vnesli več virtuoznosti, saj jo na določenih odsekih zmanjka in se zdi, da so se zadovoljili prehitro. Album tako v drugi polovici postane nekoliko monoton in pozornost poslušalca skrene k iskanju vzporednic s takšnimi in drugačnimi klasiki. Tudi sama sporočilnost ne uspe zaobjeti dovolj svežine, da bi bilo povedano dodatno osmišljeno: »svet je tak, kot si sam« (Novi svet), medtem ko pretirano “svetlogledje”, vpeto v vse pesmi, na trenutke že vodi v zatiskanje oči pred realnostjo in osladnost: »kako sem danes dobre volje, lahko nasmejala bi celo vesolje in luni z obraza solze obrisala, soncu nasmeh do ušes narisala« (Najin dan). Ena prepričljivejših je balada Olje in voda, vendar spomni na mnoge že slišane napeve. Pesmi, ki so sicer precej dovršene, zaradi vsega zgoraj naštetega ostajajo precej medle. Jutranja rosa, čeprav nadvse poslušljiva, že preveč znan izdelek, saj ne ponudi ničesar novega, zato bi bila na primer primerna predvsem za radijske postaje, ki bi lahko z njeno pomočjo na več kot primeren način dvignile nivo okusa povprečnega slovenskega poslušalca.

 Nina Novak

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.
Značke: