Cene Resnik Quartet Live: From The Sky

Cene Resnik Quartet Live: From The Sky

Clean Feed, 2014

Da so predstavniki mlajše jazzovske generacije prerodili slovesko jazzovsko sceno, ni več nobena novost. Eni se obračajo v bolj melodično obarvane podzvrsti, medtem ko se drugi opirajo na free jazz. Med slednje gre šteti tudi tenor saksofonista Cena Resnika, ki je svoje znanje nabiral na različnih krajih. Po celovškem konservatoriju se je odpravil v New York, kjer je srkal vase mnoge vplive, medtem ko ga širša javnost verjetno pozna po delovanju v skupini Siddharta. Vendar ga od večine jazzistov drugačijo vsakoletni obiski Indije, kjer se poglablja v budizem in hkrati razvija duhovni odnos do glasbe.

Biti prisoten v trenutku, tukaj in zdaj, je seveda eno od vodil meditacije, tudi budizma, in hkrati free jazza. Resnik združuje vse troje in rezultat tega je njegova druga plošča From The Sky, ki je bila posneta na lanskoletnem Jazz festivalu Ljubljana ter bila izdana pred letošnjim festivalom pod okriljem portugalske založbe Clean Feed, katere vodja je Pedro Costa, pri nas znan kot so-umetniški vodja Bogdana Benigarja že omenjenega festivala. Na koncertu so ga spremljali Emanuele Parrini (violina), Giovanni Maier (kontrabas) in Aljoša Jerič (bobni). Glasba, ki so nam jo (in nam jo še) ponudili v posluh, je plod občutij ure, v kateri so se podali na oder in se tam (glasbeno) razgalili prisotnemu občinstvu.

Skladbe so, kot je to že običaj znotraj free jazza, nekoliko daljše, le We Dance je ob Riverbank, krajšega obsega, vendar zato vsebinsko (še) bolj polna. Dinamičnost in moč ter raznolikost so izrazi, s katerimi najlažje povzamemo dogajanje. Naslovna From The Sky izhaja iz niča, da bi se v nadaljevanju mogla razraščati in v prvi plan postaviti slehernega od instrumentov. Tudi sicer imajo skladbe v smislu intenzivnosti in jakosti samega muziciranja več vzpenjanj in spuščanj. Nekaj mirnejših odsekov da poslušalcu prostor, da se pripravi na polnost, kjer vsak od instrumentov gradi fraze na lastnem dojemanju danega trenutka, a vendar hkrati ustvarjajo celoto. Povečini gre za poln, bogat, nekoliko težji zvok, ki kompromisov ne dopušča.

Cenetov zvok je prodoren, energičen in marsikdaj nadvse ekspresiven. Zdi se, da njegova glasba s posebnim poudarkom bazira na dinamičnosti bobnov, medtem ko se za violino in bas na trenutke zazdi, da sta le dva od dodanih gradnikov kompozicij. Prav zaradi vsega našteta so te plod trenutnih občutij. Valovanje zvoka, ki smo mu priča, gradi na improvizaciji, zaradi česar je vse popolnoma nepredvidljivo in glasba tako postaja skupek medsebojne komukacije, poznavanja in sledenja samim so-glasbenikom. Rezultat je abstraktnost zvoka, ki poslušalca lahko nagovori ali pač ne. Odvisno, kako blizu so nam podane zgodbe in kaj v glasbi sploh iščemo.

Ploščo lahko kupite TUKAJ.

Nina Novak

Povezani članki:

  • Ni povezanih člankov.
Značke: